استاندار کرمانشاه: ما به دنبال فضای باز رسانه ای هستیم
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش ایرنا، اداره کل روابط عمومی استانداری روز سه شنبه به نقل از ابراهیم رضایی بابادی در نشست هم اندیشی مدیران مطبوعات محلی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: همه وظیفه داریم از دوران 8 سال دفاع مقدس که مایه افتخار و مباهات ایران اسلامی است، یاد کنیم و ایام هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم.

وی از 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به عنوان یک فصل تاریخی برای کشور یاد کرد و گفت: این دوران، بالندگی و افتخار برای کشور به همراه دارد لذا وظیفه داریم که ارزش های آن زمان را پاس بداریم و باید تلاش کنیم تا مقاومت های ارزنده رزمندگان برای جوانان الگوسازی شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارائه پیشنهادات و ایده از سوی رسانه ها شد و خطاب به حاضرین در جلسه گفت: همیشه و همواره درصدد استفاده از راهنمایی ها از طرف شما عزیزان هستیم زیرا شما بواسطه اینکه در متن جامعه قرار دارید بهتر و بیشتر نسبت به مشکلات جامعه آگاهی دارید.

وی با ابراز امیداری جهت افزایش سطح کمی و کیفی مطبوعات محلی خاطرنشان ساخت: مدیران مطبوعات و رسانه های محلی مطمئن باشند هر پیشنهادی داشته باشند بدون تردید مورد توجه قرار خواهیم داد و به این رویه کاری طی خدمتم در کرمانشاه با جدیت عمل کرده ام زیرا اعتقاد به استفاده از نظرات مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی دارم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر پاسخگویی مدیران استان نسبت به سوالات رسانه ها تصریح کرد: مدیران وظیفه مند به پاسخگویی به مطبوعات هستند و این موضوع در استان باید نهادینه شود زیرا مردم حق دارند که در جریان کارها و اقدامات انجام شده قرار گیرند.

وی با اشاره به راه اندازی وبسایت شخصی استاندار گفت: این وبسایت را برای اطلاع رسانی به افکار عمومی راه اندازی کرده ام و مطالبی که جنبه عمومی و آگاهی بخشی داشته باشد حتماً نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام خواهم کرد.

رییس شورای اداری استان، پاسخگویی همه مدیران به مردم را یک اصل پایه ای دانست و گفت: همه مدیران در مقابل مطبوعات و رسانه ها موظف به پاسخگویی هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همواره از برخورد با رسانه ها اجتناب کرده ام، گفت: رسانه ای می تواند موفق باشد و مخاطبین زیادی برای خود داشته باشد که بتواند آزادانه حرف های خود را بزند و ما از جسارت و شجاعت رسانه ها خوشحال می شویم.

رضایی بابادی تصریح کرد: از فضای نقد و پیشنهاد استقبال می کنیم و به این رویه کاری طی خدمتم در کرمانشاه با جدیت عمل کرده ام.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه میزان رای ملت است، گفت: به محیط نقد و بررسی اعتقاد دارم زیرا تعریف و تمجید هیچ خروجی ندارد.

استاندار کرمانشاه کار کردن در محیط رسانه ها و مطبوعات را تنها به دلیل عشق و علاقه به این حرفه دانست و گفت: به مشکلات شما آگاه هستیم اما شما به دلیل علاقه ای که به کار مطبوعات و آگاهی رسانی دارید به کارتان ادامه می دهید لذا چنانچه هر راه حلی که برای خروج از این مشکلات داشته باشید با جدیت پذیرا خواهیم بود.

رضایی همچنین خواستار برنامه ریزی برای ارائه آموزش به خبرنگاران به منظور ارتقای زمینه کاری این قشر زحمتکش در جامعه شد.

وی افزایش اختیارات بیشتر به خانه مطبوعات برای پیگیری بیشتر امور مربوط به حوزه رسانه ها را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه گفت: مسول امنیت در استان، شخص استاندار است و همه می توانند مشورت دهند اما تصمیم گیری نهایی در خصوص یک موضوع با استاندار است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال کلنگ زنی نیستیم بلکه به دنبال انعکاس واقعیت ها به مردم هستیم، گفت: مردم واقعیات را متوجه می شوند و دروغ را هم به خوبی تشخیص می دهند و ما مسوولان باید با مردم صداقت داشته باشیم و رفتارهای ناصادقانه را تکرار نکنیم



در دولت تدبیر و امید رسانه ای که انتقاد کند از گرفتن یارانه محروم نمی شود



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز گفت: استان کرمانشاه با 110 سال قدمت در عرصه مطبوعات از جایگاه خاصی در کشور برخوردار است اما متاسفانه مطبوعات محلی استان هم اکنون از مشکلات مالی و امکانات سخت افزاری برخوردارند که این مشکلات مربوط به سال های گذشته نیز می باشد.

ابراهیم رحیمی زنگنه افزود: هر چند در استان، مطبوعات توانمند داریم اما در این وضعیت و مشکلات موجود، منتقد قهار رشد نمی کند و ما برای حل این مشکلات به دنبال تشکیل تعاونی برای مطبوعات برای ساختن مجتمع مطبوعاتی وهمچنین گرفتن وام برای این قشر از جامعه هستیم.

وی گفت: در دولت گذشته هر رسانه ای که همراه با دولت نبود از گرفتن یارانه بی بهره می شد اما خوشبختانه این رویه در دولت تدبیر و امید متداول نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: در دولت قبل به مطبوعات خیلی تذکر داده می شد و ما آمار و لیست تذکرهای فراوان را داریم اما در این دولت در طول یکسال گذشته حتی یک مورد تذکر هم نداشته ایم.

وی همچنین از اتخاذ تصمیمات لازم برای تقسیم آگهی ها بین مطبوعات محلی بصورت برنامه ریزی شده خبر داد.

وی گفت: ما در جریان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات فقط نظارت خواهیم داشت و مابقی کارها توسط خود دست اندرکاران مطبوعات صورت خواهد گرفت.

در این نشست مدیران مطبوعات محلی مطالبی همچون هزینه بالای کار مطبوعاتی، نقش مهم مطبوعات در اطلاع رسانی، ارائه راهکارهایی برای حمایت شرکت های خصوصی از مطبوعات محلی، گرفتن وام برای مطبوعات، برنامه ریزی برای ایجاد مجتمع مطبوعاتی در منطقه ای مشخص، ایجاد وحدت و همدلی بیشتر میان مطبوعات، تجدید نظر در رویه اعمال تایید صلاحیت ها برای عضویت در خانه مطبوعات، ارائه آموزش به خبرنگاران، ساماندهی وضعیت پرداخت یارانه ها، اعمال نظارت اداره ارشاد برای توزیع آگهی ها و توجه به جلوگیری از اعمال سلیقه ها برای چاپ مطالب روزنامه ها را مورد تاکید قرار دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com